söndag 23 november 2008

your mind is sugarless girl


En del musik kan få en att minnas en speciell tid i ens liv. För mig är Capsule en genväg tillbaka till dagdrömmar om Tokyo. Denna coola duo blev jag medveten om när jag för femtiotolvte gången hörde deras låt "Sugarless GiRL" i ännu en klädesbutik. Frustrerad försökte jag få reda på vilka det var som fick min puls att börja slå litet fortare.


Sedan en dag, alldeles för tidigt kommen till Johans distrikt Mejiro, köpte jag FRUiTS (en tidning vars koncept är att de går runt och tar street snaps på folk med cool stil) och satte mig för att vänta på en restaurant. På baksidan såg jag en bild på en tjej och en kille som såg väldigt coola ut. Jag tänkte inte mer på det, och gick hem till Johan för att leka.

Tillsammans satt vi där i hans lägenhet; jag på nedervåningen, han uppe i köket. Medan IAMX spelade i bakgrunden, försökte jag stjäla några glimsar av den finaste personen jag visste. När han kom ner, så såg han bilden på paret som jag förut bedömt som Veckans Coolaste, och utbrast "Men det är ju Capsule!". Johan slängde sig på sin iPod, och tryckte igång just den låten jag fäst mig så vid den senaste tiden. Storögd såg jag på honom. Jag kunde inte fatta att jag lyckats figurera ut vilka de var! Och att Johan tyckte om dem också!



Sedan dess har jag varit fast i detta coola electro-band som verkligen har ett unikt sound. Varje gång jag hör Sugarless GiRL så tänker jag tillbaka på då Johan stod uppe i köket och lagade mat till oss, och jag stod och snurrade runt i cirklar på hans röda vardagsrumsmatta till tonerna av sockerfria flickor.

1 kommentar:

Anonym sa...

Capsule är ett märkligt band, uberhärliga men konstiga. :) du borde föresten logga in på livejournal o kolla på min "xmas wishlist" o se dom vill ha något julkort eller liknande? :)