onsdag 1 januari 2014

paradox

Så för första gången i mitt liv lyssnar jag på en låt av Gazette. Ni som inte riktigt är inne på japansk musik, kommer inte förstå de öppna munnarna som detta statement orsakar. Tror de blev ett av de främsta banden inom j-rock/visual kei under "Japanvågen" som kom runt 2004-2005. Alltså när internets fanbase:r exploderade världen över och alla hängde på LJ.

Jag hade Gackt (NÄHÄ, tänker ni) och Dir en grey, så jag var nöjd. Men det här bandet har blivit så känt under årens gång, så att jag har lyckats undvika dem är rätt så häpnadsväckande, faktiskt. Åtminstone om man erinrar sig om att jag faktiskt aldrig riktigt släppt taget om japansk kultur sedan 2004.

Om du som läser detta har något gammalt band knutet till japansk musik, så får ni gärna lyssna. Jag har spammat låten i en timme nu.


För övrigt snappade min mobilapp TrackID upp denna låten när jag spelade in den. Blev litet imponerad.

Inga kommentarer: