torsdag 2 januari 2014

Min kärleksförklaring till vatten.


"Water is a magical elixir that makes your body function."

Denna insikt kommer jag ofta fram till. Jag dricker kopiösa mängder vatten. Jag dricker ur stora syltburkar, för annars skulle jag bli galen av att alltid behöva gå och hämta nytt vatten. Vilket jag blir ändå. Jag fyller på två i taget - en halvliter var - och roterar dem runt rummet i takt med var jag för tillfället befinner mig. Jag tror att jag fyller på mitt set med burkar minst två gånger om dagen. Oftast tre. Detta blir tre liter vatten per dag.
Jag älskar vatten, tycker att det är jättegott. Men tyvärr så beror nog detta allra främst på min stadiga diet som består av medicin. Muntorrhet, alltså. Så även om jag skulle önska att detta vattendrickande kom naturligt, så är det inte korrekt.

Men när jag står där vid vattenkranen och med glittriga ögon ser hur syltburken fylls tills bredden, så tänker jag att snart. Snart får jag dricka! Och när det sköljs ned längs strupen så tänker jag "Jag älskar dig, vatten. Du är livets nektar."

Inga kommentarer: