torsdag 19 augusti 2010

-

Jag har i princip levt på en 100-lapp de senaste veckorna. Jag förstod verkligen inte vad som gått snett förrän för någon vecka sedan. Nu har jag det svart på vitt. Jag har tydligen glömt skicka in ett formulär till Försäkringskassan för Juni månad. Öh.
Detta innebär alltså att jag gått miste om hälften av min totala månadsinkomst. Inte konstigt att jag varit knapra-på-mögligt-bröd-fattig (vilket jag iofs inte gjort denna gång, men det har hänt förut).

Så jag har blivit sjuk. Igen. Mor pratar om undernäring, och det är väl kanske en bidragande faktor. Kanske också att jag rökt som en skorsten tack vare att min bror sagt upp kontakten med mig. Det är liksom så man reagerar. Att försöka få bort ångest med nikotin är något som jag prövat med i flera år, men man tycker ju att jag borde lära mig att det inte fungerar.

Inga kommentarer: