fredag 19 juni 2009

Summering

Jag fick precis ett midsommar-sms av mor. Det innehöll exakt sju glada smiley:sar. Mamma hjärta internet-språk, alltså.

Det blir inget midsommarfirande för mig idag. Istället kommer jag dra mig till Hyde Park imorgon och äta sill och potatis och dricka en massa svenska nubbar. Folk från jobbet kommer följa med, och tillsammans med ca 700 andra svenskar så hoppas jag på en sjujävla midsommar.

Igår när jag stod och borstade tänderna, så tittar den italienska Marco in i mitt rum och säger "Vill du röka på?". Darn. Så jag satt där i köket och fnittrade som en idiot och kämpade mot sömnen som skrek "DU HAR VARIT VAKEN SEDAN FEM I MORSE".

Nu sitter jag istället och tittar på Narnia-boxen som jag köpte från HMV för endast £6. Det är nostalgi om något. Senare ska jag dra mig till China Town och köpa mjölkte. Livet är trevligt.

Inga kommentarer: