onsdag 24 juni 2009

kardemumma skorpor

Jag sitter här och dricker te och knaprar på skorpor. Försöker att inte tänka på att jag ska sluta röka. Det är väl typiskt? Nikotinet sätter igång en panikprocess som gör att det enda man tänker på är cigaretter. Det blir en 24-timmar-om-dygnet-debatt. Röka eller inte röka. Röka eller inte. Röka. Inte. Inte!

Ja. Eftersom jag lägger ned cirka 200 svenska kronor i veckan på cigaretter, så är det ju bara logiskt att jag får köpa presenter till mig själv för de pengarna som nu inte längre kommer gå till att skaffa mig själv obotliga sjukdomar. Typ sådana här saker:



Och sedan den här parfymen, för min egen har ungefär en halv millimeter kvar i flaskan.


Det är ett nytt liv som ligger framför mig. En utan rökning, förhoppningsvis. Och jag är trött på att känna mig som en uppsvälld gris som bara blir tjockare ju mer tid jag spenderar i det här landet. Men jag har bara mig själv att skylla. Healthy body, gief me plz.

För övrigt är jag vilsen igen. Är inte det typiskt? Precis när jag hittar mig själv, så går jag vilse igen. Tusan också.

Inga kommentarer: