måndag 22 juni 2009

Ett, Två, Tre -- Fri!

Buu, jag sitter och gråter. Jag är inne på Nicorettes hemsida för att kika runt litet. Den gnagande känslan i bakhuvudet som säger åt mig att sluta har skrikit litet extra högt de senaste månaderna. De hade många bra tips. Men det som chockade mig var budgetkalkylatorn. När jag såg hur mycket pengar jag bara slängt bort på något som bara ger mig en usel hälsa, så kände jag mig så rutten och fel. Allt jag kunde tänka var "Varför gör jag såhär mot mig själv?".

Och så kom tårarna. Sipprar ned litet elegant sådär medan jag sitter med handen för munnen och känner mig äcklad. Fyrtioentusen svenska kronor. 41oookr. Det är vad jag lagt ned (om det inte är mer ändå) under dessa år som rökare.
Någon frågade mig för någon vecka sedan hur länge jag hade rökt. Snabbt räknade jag på handen och bara satt där med öppen mun. Sex år. Sex år! För en person som jag, som fortfarande är rätt så ung, så är sex år en evighet. Och den enda anledningen till att jag inte orkat kämpa tillräckligt hittills?

"Men det är ju så gott till kaffe och alkohol."


Ja. Det är ju så gott till kaffe och alkohol.
Pfft.

Inga kommentarer: