tisdag 26 maj 2015

We're gonna ra-pa-pa. ra-pa-pa. we're gonna RA-PA-PA tonight.

Tittade som sagt på Eurovision med annat folk (för en gångs skull) i lördags. Brukar oftast få titta själv, om jag inte ber en vän snällt att titta med mig. Men det är en annan grej att kunna få titta med folk som verkligen tycker det är roligt.
Vi satt med varsitt papper och betygsatte varje bidrag. Sång, Kläder och Framträdande från 1-5. Slutligen, de bidrag man trodde skulle komma i topp, och vilka man VILLE skulle komma i topp.

Jag trodde att Mums Mums skulle komma 4:a, och att Ryssland skulle vinna. Att Italien skulle hamna högt upp. Så jag lyckades ju rätt bra. Förutom att Mums Mums vann hela skiten = förvånad. Låten är ju tråkig, for god's sake. Hans framträdande fick en 5:a, vilket definitivt var en stor anledning till att han vann. Jag hoppas de kommer hålla nästa års tävling i Göteborg! Och stackars Sverige som återigen måste spendera massa pengar på att hålla i det. Men min Melodifestivalsjäl är lycklig. Och kommentatorn, Edward, var ju asrolig som vanlig. Hans torra humor, alltså, skrattade högt flera gånger!



Våran grupp på åtta pers var eld och lågor under hela röstningen. Varje gång Sverige fick en 12:a, eller lyckades gå om Ryssland för en stund, så applåderade och tjoade vi. När Belgien fick höga poäng, så klappade vi med. För Belgien var bäst.


Vi tittade även på en genomgång av vinnarna sedan Eurovision började. Vi gissade på vilket årtal de började med färg-TV. Eftersom jag fortfarande var nervös vid det här laget och knappt hörde vad alla sa, försökte koncentrera mig på att vara trevlig och darrade mycket, så uppfattade jag inte vad vi skulle gissa på. Så jag slängde till med 1968. 
"Du fick rätt, Emelina! Hur visste du det?"
"Eh... Vad gissade vi på?"
Varpå folk höjde på ögonbrynen och fnissade. "Visste du inte ens vad vi tävlade om?"
Nä, men tydligen lyckades jag ändå.

Inga kommentarer: