onsdag 13 maj 2015

Att slentriangå, SOM MAN TYDLIGEN INTE KAN.


Blir litet trött på att jag aldrig kommer ihåg vissa ords betydelser. Som "hyperbolic", som betyder "exaggerated", "inflated". Och "slentrian", som tydligen betyder "rutin". Jag trodde det betydde att man typ svassade/gick fram till någon med självsäkerhet. Hela min värld har rasat samman.

Har även blivit rättad av min chatbuddies att "Du vet att [detta ord] inte är ett riktigt ord, va?". Såsom "Landmates", som jag hävde ur mig för någon vecka sedan.
"I've decided to be all Shakespearean, and make up words of my own", svarade jag.
Jag ser det mer som en lek med språk, såsom man kan göra med ens moderspråk. Man kan använda sig av ett påhittat verb, eller när man förklarar något, och folk förstår ändå vad man menar. Det är en vacker sak med språk. Så många möjligheter.


Inga kommentarer: