måndag 4 maj 2015

Förstår inte hur man kan tycka om Ron. Han är... rätt bitter och elak, faktiskt.


Förresten så är det roligt att det verkar som att Draco är min favoritkaraktär i böckerna. Det är han inte. Jag står och väger mellan Luna Lovegood och Remus Lupin.

... Eller som internet-fandom:en uttrycker sig: "Isn't it funny that when someone asks what your favourite character in HP is, you say Harry -- SAID NOBODY EVER."

Glöm dock inte bort, kära vänner, att Book!Harry är mycket mer sassy än i filmerna. Han är faktiskt rolig. På riktigt! Och Ginny är inte en mesig liten skit med hela "*stirrar med stora och idoldyrkande ögon på Harry*"-grejen. Och som min brors flickvän poängterade:
"Jag tycker inte alls om Hermione i filmerna, för i Prisoner of Azkaban, och de går tillbaka i tiden, du vet, och Hermione ser sig själv bakifrån och säger 'Ugh, is that what my hair look like from behind?'. Hon skulle ALDRIG säga det i böckerna".

Jag känner att litet screenshot:ade bilder från tumblr med dessa kommentarer är i sin ordning. Om jag orkar leta upp det.

Inga kommentarer: