lördag 18 april 2015

Yessssss, I'm a pretty boy.


Den här snubben jobbar på mitt stammishak. Han har kanske jobbat där litet mer än ett halvår vid det här laget, men jag ser honom fortfarande som "den nya". Han är ett ständigt ögongodis. Han brukar (precis som alla andra som jobbar i baren där iofs) stanna vid vårat bord och fråga hur det är. Eller bara stanna för att prata litet. Eller stå och prata med en utanför medan man röker, fast han inte själv gör det. Han är snäll och man blir glad av honom.

Eftersom jag vid vissa tillfällen önskar musikskiten ur deras spellista vissa kvällar, så brukar jag ibland även be någon av dem att sätta på en låt som de tycker om för tillfället. I början blev de litet förvånade, men nu blir de bara glada. Jag önskar, gång på gång på gång:
Depeche Mode -  Useless
Depeche Mode - Suffer Well
Depeche Mode - Enjoy the Silence (... om Nicky är med mig)
Oasis - Falling Down
The Proclaimers - 500 miles

De litet mer sällsynta, men som ändå skrivs ned på en lapp till och från:
Gackt - Mousou GIRL (om jag vågar testa tålamodet hos de som vistas i samma lokal)
Dave Edmunds - Steel Claw
Elton John - Rocket Man
Thom Yorke - Hearing Damage
UNKLE - With You in My Head

... Och vidare attiraljer som min för övrigt segtänkande-när-det-gäller-musik-jag-känner-för-att-lyssna-på-hjärna kan komma på.

Jag saknar killen som brukade jobba där. Vi brukade berätta gåtor eller andra hjärnkrävande övningar för varandra, för att sedan försöka komma på svaret. På grund av sällskap och öl så var jag avsevärt sämre än honom. Men det var fortfarande mysigt. En gång kom jag och O på en jättebra, som tog några timmar och en hel del hintar från vårat håll för att han skulle, och kunde, lösa.
Vill ni prova? NI VILL PROVA!

433 -- 3444,4 -- 332,2 -- 226665584447,7777!
Så lovar jag att läsa tillbaka när ni läst det jag skrivit ovan!

Mellan varje "--" är det mellanslag.
Varje hoplagda siffror, vare sig det är en eller flera (tex "7" eller "777"), blir en bokstav.
Kommat indikerar att siffrorna före är en bokstav, och den efter en annan (tex "444" är en bokstav, och ",4" en annan).


Hint #1:
Man skulle nog inte kunna svara på detta om man är för ung (ca 25 år och bakåt)

Hint#2:
Elektronik är involverat.



Woho. Nu ska jag lyssna på koreansk pop.

1 kommentar:

Jenk sa...

Åh, jag är alldeles för dum för sånt där.