lördag 25 april 2015

Att hitta någon som också har en del av sitt hjärta dedikerat till en annan värld.

FÖRRESTEN. Min brors flickvän är ett Harry Potter-fan, men det blir liksom aldrig av att vi pratar om det, pga fangirlism inte brukar funka i sällskap då 50% inte är intresserade. Men jag var tvungen att fråga henne om hur många gånger hon läst om serien, eftersom jag själv funderar på att läsa om den IGEN. Sedan spann det vidare. Det var så längesedan jag hade ett fangirl-snack som bara löper vidare och man knappt hinner säga orden för att man pratar så snabbt och bara vill fortsätta prata om det för evigt. I slutändan gav vi upp alla försök att få de andra 50% att kunna vara med i samtalet, och bara nämnde namn hit och dit, den där händelsen, och visste du att, och du vet när det här händer, och han säger så och jag ÄLSKAR DET.
Sedan satt jag där med lysande ögon och sa: "Mitt hjärta slår jättefort just nu. Det här gjorde mig jättelycklig."
Och min bror sa: "Det där hjälpte verkligen väldigt bra mot min trötthet efter maten", och flinade.


För övrigt tycker jag mest om när Draco är längre i alla historier jag läser. Min hjärna där all text blir en bild kan dock inte sätta detta tyckande i form. Han är alltid kortare än Harry, men tanken och vetskapen att han egentligen inte är det är ändå fortfarande inetsad, fast inte i bild.
Eh. Det där lät mycket mer vettigt när jag tänkte det än när jag skrev ned det.

Inga kommentarer: