torsdag 2 april 2015

Snodde ett tonårsfrågeformulär från en kusin som börjar bli äldre. ALLA VILL LÄSA OM FEMTIO FRÅGOR SOM HANDLAR OM MIG.

1: Vad har du på dig?
Rosa tjocktröja med pärlemor/guld-knappar och vit fluffkant runtom luvan, Sailor-kjol i blått/vitt och flätad skirt-hem, vita strumpbyxor och en tråkig lila tröja under som inte ens syns.

2: Har du någonsin varit kär?
Självfallet.

3: Har du haft ett dåligt slut på ett förhållande?
Jao.

4: Hur lång är du?
ca 171.

5: Hur mycket väger du?
Alldeles perfekt lagom! Nä, vet inte, väger mig ej.

6: Har du några tatueringar?
Tyvärr inte.

7: Några piercingar?
Öronen, men kan inte använda örhängen mer än i ett par timmar innan allergin säger "NÄ NU HÖRRU".

8: OTP?
Err. Ingen aning. Just nu Harry/Draco.

9: Favorit tv-serie
Twin Peaks.

10: Favorit sminkmärke?
Inget.

11: Något du saknar?
Ångestfri vardag.

12: Favorit låt?
Ever? Are you fucking joking? Just nu typ tre album med Twilight Sad.

13: Hur gammal är du?
Tjugosjuuuuu.

14: Stjärntecken?
Cancer, aka 69.

15: Vad letar du efter hos en partner?
Humor och någon som är kapabel till djupa diskussioner och som inte blir rädd för mitt inre.

16: Favorit Quote?
Är inte så mycket för quote:s, men just nu två stycken:
"The closest way to the universe is through the forest wilderness."
och
"I became insane, with long intervals of horrible sanity."

17: Favorit skådespelare
Antagligen Cillian Murphy eller Nicole Kidman.

18: Favorit färg?
Orange.

19: Hög eller låg musik?
Hög, men vågar aldrig lyssna på en sådan ljudnivå.

20: Vart går du när du är ledsen?
Lägger mig i sängen och drar täcket över huvudet och väntar tills det går över.

21: Hur lång tid tar de för dig att duscha?
7 minuter.

22: Hur lång tid tar de för dig att göra dig klar på morgonen?
Klär på mig. Iz it.

23: Någonsin varit i ett slagsmål?
Drog en klasskamrat av manligt kön i håret (jag förlorade, pga hade längre hår), och puttat omkull en sjundeklassare. Så, nej, inte egentligen.

24: Turn on?
Maktpositioner.

25: Turn off?
Rasism, hbtq-fobi och nedtryckande av kvinnor.

26: Anledningen att jag började med Youtube?
Eh, använder det inte riktigt. Laddade upp några filmer från ungdomen/ungvuxen-tiden.

27: Rädslor?
Att min mamma och pappa till slut inte orkar älska mig längre, och rulltrappor.

28: Sista saken som fick dig att gråta?
När jag tittade på barndomsfilmer och såg hur farmor och farfar firade jubileum för hur länge de varit gifta. De skålade med vitt vin och blev övertygade av släkten att pussa varandra fjäderlätt medan vi filmade. Blev alldeles kall i hjärtat och sa "Jag vill inte se det här, spola fram", tittade bort och försökte att inte tänka på farfar som dog för 9 år sedan och en farmor som är ledsen över att hon inte kan gå till hans grav varje dag längre på grund av hennes hälsa. Sedan grät jag tyst utan att torka bort tårarna så att ingen skulle märka.

29: Sista gången du sa att du älskade någon
Igår.

30: Meningen bakom ditt Youtube namn?
ohrusty, tiotusende gången jag förklarar det. Kortfattat: Älskar musikalen Starlight Express, huvudpersonen heter Rusty. Mycket känsloladdat.

31: Sista boken du läste?
"How to be a woman" av... Hondendär. Som alla säger "Ah, DEN boken. Jag vill läsa den" om.

32: Boken du läser just nu?
"Maurice" av Forster. Fucking fab.

33: Sista tv-serien du såg?
Färdigt eller i allmänhet? Färdigt: American Horror Story: Freak Show, Senast: Supernatural, mot slutet av 9:e säsongen eller något.

34: Sista personen du pratade med?
D.

35: Relationen med den person du senast smsade?
En nära vän i Göteborg som jag träffade för två år sedan, men lockigt hår och ett snällt hjärta. Skriver poesi.

36: Favorit mat?
Ingenting just nu. Hatar mat.

37. Platser du vill besöka?
Japan, Island, södra USA, Gibraltar, Godahoppsudden, Canada.

38: Sista stället du var på?
Utland: Japan - I allmänhet: Eh... Forever at home.

39: Har du en crush?
Ja.

40: Sista gången du kysste någon?
Pass!

41: Senaste gången du blev förolämpad?
Kommer inte ihåg.

42: Favorit godis?
Saltlakrits.

43: Vad för instrument spelar du?
Nada, null, zip, zilch.

44: Favorit smycke?
Min orange:a ring från Vivienne Westwood.

45: Senast sporten du spelade?
Eh. Kommer ej ihåg.

46: Senaste sången du sjöng?
För några dagar sedan. Forever sjunga till The National.

47: Favorit raggningsreplik?
Urgh.

48. Senast du använde den?
Urgh.

49: Senaste gången du kramade någon?
I morse.

50: Vem borde svara på frågorna nu?
Jenxz, Lindurz och Petzzz.

1 kommentar:

Jenks sa...

Öronen. Jag vet precis hur det är! Fan alltså.