fredag 24 april 2015

hypfni!

Är litet hyper och fnissig och tänker på min nya lägenhet väldigt mycket. Det känns så knäppt och roligt, malplacerat och ovant.
Det tog ungefär en timme att packa fram allting jag hade tagit med mig. Förutom alla djävulsklänningar och strumpbyxor. De är överallt. Tog med mig för litet galgar.

Annars händer det massa fina saker just nu.
Pappa är och hälsar på. Ikväll åt vi lyxmiddag hemma hos bror med närproducerat/slaktat kött och andra typasgoda-attiraljer.
När pappa kom så fick jag en blombukett. Jag fick välja mellan två olika (brors flickvän fick den andra, min bror fick dyrt rödtjut), och när jag pekade på den med rosa rosor, orange:a pioner (eller vad de nu heter), så skrattade pappa och sa: "Jag visste att du skulle välja den med mest färg!". När jag tittade närmare så såg jag att det var förgätmigej med i buketten. Blev litet tårögd över att pappa valt en blombukett med färger och min favoritblomma, och varit säker på att jag skulle välja just den.
Mamma hjälpte mig packa ned saker inför flytten. Mamma hjälper mig med allt. Mamma är älskad, och hon pratar i telefon med mig och påminner mig om att det är ömsesidigt.
Jag har fått låna min brors flickväns iPad som har internet, så att jag slipper betala eller skaffa det till min provisoriska lägenhet. Jag hann gå internetlös i cirka en dag.

Det är några av de bra sakerna.

Sedan är det ju andra saker som inte alls funkar för mig. Samt den ständiga utmattningen som cirkulerar mig just nu. Men just idag är jag lägenhets- och familjeglad.


Inga kommentarer: