tisdag 23 mars 2010

Kvitter

Jag sitter där och kvittrar glatt med min bror, varpå han tittar underligt på mig.
"Märker du inte vad som händer omkring dig?"
"Nej, vad då?" varpå jag tittar upp och möts av en blå razzia som skockas i vagnen.
Jag kan bara skratta när en spårvagnskontrollant tittar surt på mig och ber om mitt färdbevis.
Nog att jag visste att jag inte brukar märka folk runtomkring mig när jag vistas på stan, men det här är ju löjligt. Det var ungefär 10-15 blåklädda kontrollanter och en polisbil utanför, och jag märkte ingenting förrän någon sa det till mig.

Efter diverse ärenden satte vi oss ned i min brors soffa med varsitt glas rött vin och sudoku-bok. Iron & Wine spelas i bakgrunden och solen lyser in genom fönstret. Hallelujah, för idag fick jag mina allra första vårkänslor.

Sedan kom jag hem till våfflor och en värdfamiljemedlem som var med på Vem Vet Mest? på SVT. Om-nom-nom. Plötsligt ringer Petro, och kvittret fortsätter.

Inga kommentarer: