torsdag 4 mars 2010

the blood I bleed

Jag ska antagligen gå ut på lördag. HALLELUJAH, säger jag. Sedan hur det går att styra kvällen till att bli som just jag vill att den ska bli, är en annan femma. En Storebror + S's vapendragare kanske inte vill inleda kvällen med att lyssna på partymusik medan vi gör oss iordning för kvällen tillsammans. Antagligen inte heller förfesta på vin eller byta kläder minst fyra gånger innan vi bestämmer oss. Jag tror inte heller att deras största mål är att dansa kroppen svettig till bra musik som vi kan yla till medan vi glömmer bort att det finns folk runt omkring oss. Det finns risk för häng i ett hörn med en ölflaska fastklistrad i ena handen. Om jag lurar i dem en tequila-shot så kanske det börjar spritta i kroppen på dem. För min spritter redan nu och jag vill dansa, dansa, dansa.

Helst vill jag nog dansa till Modest Mouse. Det är nog dags för mig att börja lyssna på Modest Mouse-skiva #3. Visste ni förresten att jag blev utbjuden på date en gång enbart pga att jag sa att jag lyssnade på Modest Mouse? Nä? Nu vet ni.

Inga kommentarer: