måndag 18 maj 2009

Åh, åh, åh

Idag frågade en man på mitt jobb vad jag gör på fritiden. Jag hatar den frågan. "Jag läser", är det enda som jag kan komma på. En eller två öl från tillfälle till tillfälle. Men mest så läser jag bara. Och det låter liksom så... punkt, punkt, punkt. Folk vet inte riktigt vad de ska svara.

Så förstå min förtjusning när han frågar vad för sorts litteratur jag tycker om-- och plötsligt står vi där klockan sju på morgonen och diskuterar Horatius verk. Tydligen var den uppskattningen ömsesidig, för tjugo minuter senare glider han förbi min station och ger mig en liten chokladbit. Ni vet den där jättedyra sorten som finns i varje mataffär men som man aldrig köper för att det är på tok för dyrt. Min favorit. Åh, åh, åh. Vissa vet verkligen vad man ska göra för att få en flickas hjärta att slå. Böcker och choklad.

Sedan så fick jag en annan liten present idag:


Babycheese av min favoritkock Mortine!
Babycheese! Jag kan säga det ordet i evigheter.
babycheese!

Inga kommentarer: