lördag 20 juni 2015

Jag tror han sa £80, men det låter väldigt dyrt.


En gång i London, så skulle jag åka med tuben och slängde min färdigrökta cigarett precis utanför ingången. En man kom fram till mig och sa: "Du slängde precis en cigarett på marken."
Ja, sa jag.
"Det är olagligt i England. Du kommer få böter," sa han och förklarade att han var en polis.
"Jag bor inte här. Jag bor i Sverige."
"Öh... Okej. Ge mig din adress, så kommer jag skicka böterna dit."
Någon vecka senare ringde mamma och var hysterisk.
"Du har fått något som ser väldigt allvarligt ut?! Från England! Vad har hänt?"
"Ah, ja just det. Jag fick böter för att jag slängde en cigarett på marken och det är olagligt här. Hur mycket måste jag betala?"
Efter knaggligt uppläsande, så stod det klart att jag inte fått några böter. Mer ett papper där de hötte med fingret och sa "Nu har du varit dum!".

Det tyckte jag var roligt.

1 kommentar:

Jenks sa...

Så himla typiskt England.