onsdag 10 juni 2015

Det är grönt, ok go!

Lyckades nagga av en bit av min tand igår, för övrigt. Tror det är femte gången det händer sedan jag började äta medicin. Satt och långsamt åt brysselkål, när jag råkade bita på gaffeln (obs, ej hårt), och då sa det kraaaas och så hade jag tandsmulor i munnen blandat med brysselkål.
Först blev jag helt ställd och undrade instinktivt om det var en dröm, för jag drömmer ofta om att mina tänder går sönder, eller fylls med blod. Sedan ringde jag tandläkaren direkt (obs, har telefonfobi) och fick en tid idag klockan NOLLSJUFYRTIO, 07:40!
Men eftersom jag reagerar väldigt underligt nuförtiden, så blev jag hyper istället för ledsen och SMS:ade P: "Akutses i Slottsskogen solsolsol?". Sedan lyssnade jag på Jónsi och målade(!) när jag kom hem och läste INTE fanfiction. Det här kanske låter alldagligt för er, men jag är den som tittar ut genom fönstret och konstaterar att det är fint väder och att jag vill gå ut, men sedan skiter i det. Den som i två fall av tre säger nej på förfrågan om jag vill ses. Och det där måleriprojektet har legat orört i ett halvår nu.

Vill även nämna att jag har grönt kort. Behövde inte betala ett ruttet öre för min lagning hos tandläkaren. Fantastiskt vilken vård det finns, om man bara vet om att den finns.

Inga kommentarer: