tisdag 24 juli 2012

Kingdom Hearts

Såatteh... Jag klarade Kingdom Hearts igår. Det har väl fälts någon tår eller två, fast irriterande frustningar har det varit mer av. Mitt stackars hjärta klarar inte av stressen från tretusen bossar. Som oerfaren gamer så pumpas adrenalin ut för varje boss-battle jag hamnar i. Och det finns rätt många i Kingdom Hearts. Men jag älskar spelet, såklart. Dels för att det är min genre av spel (äventyr), och för att de har mixat Final Fantasy och Disney. Det kan liksom inte bli bättre. Favoritvärlden var nog Halloween Town. Kanske mest för att du hade ett benrangel som kompanjon, eller för att Sora (huvudkaraktären) får springa omkring i svarta kläder, vingar och svart smink.

Jag brukar ha svårt för positiva huvudkaraktärer, men jag tyckte verkligen om Sora. Fast han är så liten, så tycker jag att han är jättesöt och så vill jag bara nypa honom i kinderna hela tiden. I introvideon till Kingdom Hearts II (som ni kan se här nedan), så får ni se hur söt han är. OBS! för spoilers osv. Men videon är så snygg, och låten är så hemskt bra så att jag var tvungen.




Tack och lov så fick jag en försenad födelsedagspresent igår. Daniel hade gett mig fyra spel, varav ett är fortsättningen på denna värld som jag gömmer mig i för tillfället.

3 kommentarer:

Jenky sa...

Haaaaaaaaa! Adrenalinet slutar aldrig att pumpa vid bossfighter, hur många spel man än spelat. Jag får alltid fnatt, haha.

Vad fick du för spel? Vad fick du för spel? Vad fick du för spel?

rusty sa...

Ibland när hjärtat får fnatt och bara pumpar, pumpar, pumpar så undrar jag om att spela spel egentligen är bra för en, haha.

Fick spel till PS2:an, och det var ett Rollercoaster Tycoon-aktigt spel, Nightmare Before Christmas (jag tror han köpte det för att jag satt och pep förnöjt under Halloween Town-världen i KH, haha) ooooch ett jätteläskigt spel som heter Alone in the Dark. Kommer nog inte våga spela det själv. :( Är skitnipprig av spel, kommer nog dö av en hjärtattack om jag spelar det själv.

Jenky sa...

Åh, jag vet, är det en hög blodtrycksdöd jag går till mötes i framtiden så lär det definitivt inträffa medan jag spelar ett spel. Jag blir helt vansinnig ibland. Hojtar och viftar och säger fula saker. Men man måste faktiskt. Jag är så klantig också och gör alltid såna där dumma saker som att falla av en bro precis innan en boss eller trycka på fel knapp så att jag dör istället för att utdela ett mycket kritisk och imponerande dödsslag. :D Är också jättelättskrämd och tycker att allt är kusligt.

Jag har i alla fall inte spelat något av de spelen så jag ser fram emot ett utlåtande! Roligt!