torsdag 23 december 2010

Snel hest

Egentligen var det tänkt att jag skulle gå upp tidigt idag för att slippa folkmassorna som, precis som jag, ska handla de sista julklapparna. Istället sov jag långt inpå eftermiddagen och fick bara mer och mer ångest när jag insåg hur timmarna tickade iväg. Till slut kom jag fram till att jag ska stanna inne här hela dagen och bara sova (vilket egentligen är en tydlig indikation på ledset humör).

Sedan undrar någon på andra sidan dörren om jag lever.
Efter att jag pipit fram ett ja, så frågar han:
"Kan jag locka med en skinkmacka?"
Plötsligt flyger jag ur sängen, tjuter ett glatt ja och klär på mig i ilfart. När jag kommer ut så har han tillochmed satt på kaffe till mig.

Jag måste verkligen lära mig att inte falla i den självgrävda gropen när jag är ensam. x_x Sådana dagar som det här har jag bara tur att jag har en gubbe som är snäll.

Inga kommentarer: