fredag 11 juni 2010

A-a-anticipation

Jag sitter och läser gårdagens live report på YELLOW FRIED CHICKENz i Tokyo. Jag är nu säker på flera ting:

[OBS! Spoiler för de som kommer gå på Gackt i Europa, om ni inte vill veta låtar/saker som kommer hända, så läs inte.]
1. Det kommer vara ungefär samma playlist som live DVDn, aka mycket Rebirth och Crescent-låtar. Andra låtar som antagligen kommer vara med är Justified, Kagero samt Gackts nya singel som släpps den 28 juni.
2. Gackt kommer slita av sig skjortan. Jag kommer inte ens kommentera det här, så jag lämnar det till eran fantasi hur jag känner inför det.
3. Brandsläckare. Gud vad jag ser fram emot det.


[OBS! Inga spoilers, endast preparation inför påfrestningar under live:t~]
Till min förvåning så är tydligen ett standing live med Gackt ungefär i samma klass som Dir en grey. Det betyder med andra ord:
1. Svett, och mycket utav det. Kläderna kommer att sitta som klistrade på kroppen, alltså en wet-t-shirt-festa!. Håret kommer att bli stripigt och i allmänhet kommer det att se ut -
och kännas - som om ni har simmat i svett. Kläderna kommer nog heller inte passa så bra efter livet, eftersom du går ner mycket i vikt av att svettas så mycket.

2. Kläder och accessoarer är något du bör vara försiktig med. Halsband kommer med stor sannolikhet att slitas av. Enligt den live rapporten jag läste, så slets hennes tröja upp och hennes bh hakades ur. För att quota:

"They straightened my top for me, and I suddenly realised that my half torn off bra was all that had been keeping me even a little modest."

3. Värme. Det är det här jag är mest rädd för. Antagligen kommer folk svimma till höger och vänster, för det kommer att kännas som om du står i en bastu. Jag fick ett svimmanfall när jag såg Dir en grey för första gången i Tyskland 2005, och det är något jag aldrig vill uppleva igen. Det var nära att de körde iväg mig med en ambulans. NEJ, nej, nej.


Ännu ett utdrag ur live rapporten. Det ger mig gåshuuuud~

"There's the noise, the lights, the music, screaming even when you know, logically, that the last ragged breath was crushed from your lungs four songs ago, and in front of you, always, is Gackt, wild-eyed, possessed, writhing, screaming into the crowd, half naked and drenched in sweat. A lot of the time I had no idea even what song was playing, my memory of the concert is just of him."

Den fetade biten ur texten är
exakt hur jag kände första gången jag såg honom i Hiroshima 2005.
Någon annan ser fram emot det här live:t som en galning?

1 kommentar:

Mimmi sa...

Självklart ser jag fram emot det!! shiiiet, den där liverapporten lät ju helt galen O_O jag tror jag kommer bli nedtrampad.