tisdag 2 februari 2010

Villovägar till människor

Bara bredvid min säng kan man hitta ett block med knappt läsbar text när man vaknar upp. Bara bredvid min säng finns en halvt förklarad nypåkommen lek, som jag skrivit upp mitt i natten. Är det inte litet konstigt att drömmar kan vara så detaljerade? Jag är ju lekledaren, förstås. Vem vill vara Kapten, och vem vill vara Skurk? Vem vill vara Villovägmänniskor, och vem vill förklara för mig varför jag är såpass ambitiös och skriver upp sådana här saker när jag ligger och sover?

Och för övrigt är Min Stad helt förlorad nu. Det är bara mardrömmar som gäller där nu. Mardrömmar i stil med Du-måste-hålla-ögonen-öppna-i-flera-minuter-så-att-du-inte-somnar-om-och-drömmer-samma-sak-igen. Det är hemskt. Och jag är väldigt ledsen över att min bror börjar bli elak mot mig så fort jag tappar kontroll över Staden.

Inga kommentarer: