fredag 6 juni 2008

96:or, va?

Oj. Jag råkade hitta ngn på bilddagboken som var född 1996.
Min första tanke var att tonåringar i de lägre åldrarna är otroligt motsägelsefulla i det de påstår och säger.
Min andra var rädsla över att "de där små" börjar växa upp. Det känns otroligt konstigt.
Min tredje var faktumet att jag anser att jag började bli "medveten" det året. 1996 alltså. Att det var ungefär sedan 1996 som jag började komma ihåg saker. Mer minnen, jag kan mer eller mindre relatera till vad jag tänkte och kände, vad som hände i världen omkring mig, vilka låtar som var populära, filmer osv.

Eller nej förresten. Det var ju år 1998 som Emelinan började vakna till liv. Haha, oops.
Men jag känner mig fortfarande smärre chockad.


Ps. För övrigt stavar 96:or som ett jävla sär. Eller just denna tös och alla hennes vänner gjorde det iaf.
Usch, jag har för mkt tid och fördomar.

Inga kommentarer: