fredag 20 juni 2008

Ensam Emelina är ensam...?

Idag skuttade jag till jobbet (okej, inte så mkt som skuttade, utan snarare satt halvdöd på bussen och ville sova i 10,000 år till, minst) i tron om att jag åtminstone skulle få fira midsommar med mina gamla tanter och gubbar. Så fel man kan ha.
När jag väl sätter foten i min evighetskorridor så får jag se ett gäng pensionärer som alla på en gång gnäller om att de vill in i sina rum. De är trötta efter att ha firat midsommar hela förmiddagen. Ledsen Emelina är ledsen.

Men det blev snart bättre när en speciell tant tycker att jag ska bli bjuden på choklad. "Merci!", tänkte jag, och moffade choklad av just det märket. Så då blev jag litet gladare igen.
Sedan skulle jag hjälpa en annan tant. Hon hade väldans ont idag, och då blir jag ledsen för jag tycker om henne. Jag tycker inte om när mina tanter har ont. Så jag sa att jag saknat henne, för det hade jag, nu under mina 4 dagars ledighet. Då blev hon jätteglad och sa att hon tyckte om mig med. Sedan kallade hon in mig i sitt rum och gav mig ett par örhängen. De var formade som två hjärtan, med en kristall-grej i mitten. Väldigt söta, och en väldigt söt tant också för den delen. Då blev glad Emelina glad igen!

Så min slutsats är detta: Jag behöver inget midsommarfirande när jag har söta små tanter som tar hand och tycker om mig precis lika mkt som jag tycker om och tar hand om dem. Bra tanter är bra!

2 kommentarer:

Petro-belle sa...

myyys<3 och så är det, bra tanter är bra!

rusty sa...

Du borde logga in på msn så kan vi snackeli-snacka litet! Jag kan inte svara på ditt sms, har inga pengar D:
*kopierar och skriver samma sak i din helgon-gb för säkerhets skull*