söndag 3 november 2013

Jag förstod!

På senaste Halloween-avsnittet till Simpsons, så hände något fantastiskt. Under introt, när Bart åker förbi en massa folk med sin bräda, så svischar något förbi.
Det är en äldre man som står och målar tatueringar på en muskulös man. På ena sidan av bröstkorgen kan man se ett målat lejon. Och jag bah:



Såhär såg det ut. Vet ni vilka typer de är?


.
.
.
.
.
.
.
.
Jag blev ju eld och lågor över det här, eftersom de gör en referens till en av mina favoritböcker.
Ray Bradbury's The Illustrated Man. Jag dör litet inombords av välbehag bara jag tänker på att den fortfarande blir uppskattad. Fast jag gissar att de mest hade med det eftersom Mr Bradbury dog tidigare i år. Eller nej, förresten - för att han är fucking awesome.


Ps. Och för er som inte hört mig tjata om den här boken, så handlar det om ett circusfreak som blivit tatuerad av en kvinna från framtiden. Varje natt vaknar tatueringarna till liv och visar en historia.

Och en till sak:
Ni vet den nya filmen Gravity (med Bullock och Clooney) som precis kommit upp på bio? Jag skulle inte vilja gå såpass långt som att säga att filmen är baserad på en av novellerna i The Illustrated Man, men det är tamejfan exakt samma scenario. Min favoritdel i hela boken. Snacka om att jag är eld och lågor över att se den filmen!


Inga kommentarer: