söndag 6 november 2011

Fanfarer!

I fredags flyttade min ömma moder från andra sidan landet till den rätta sidan landet, nämligen Göteborg. Klanen Hagerskans börjar nu växa till sig och stadga sitt säte i de Västra Havens Land. Själv blir jag ju såklart alldeles tokglad över att min mamma flyttar till samma stad som mig.
När vi språkades vid via telefon häromdagen, innan denna storslagna flytt ägt rum, så tedde sig vårat samtal som så:

Mamma: Jag kommer ju fram rätt sent, så det är viktigt att man hittar de viktigaste sakerna så fort man kommit hem.
Jag: Vad då för saker?
Mamma: Kaffet! Och så internet, såklart. Jag klarar mig inte utan internet.
Jag: Och kanske sängen...?

Prioriteringar, prioriteringar...


Och just nu berättar facebook för mig att mamma lyssnar på Lady Gaga. Fan, vilken frän mamma jag har, alltså. Kaffe, internet och Lady Gaga.

Inga kommentarer: