måndag 21 november 2011

Guldkant

Min mamma är sådär snäll att när hon vill skämma bort mig, så köper hon grönsaker och frukt till mig. Så nu är mitt kylskåp överfullt med grön mat. Lycka! Det riktigt vattnas i munnen när jag tänker på allt fantastiskt jag kan laga framöver. Ska nog satsa på antingen en gulaschsoppa eller någon sorts köttgryta med svamp. För ovanlighetens skull så har jag faktiskt köpt hem kött (!), så just nu känner jag mig ypperligt normalsvensk.
Som en notis ska jag nog snart prova på att konservera för första gången. Ni vet, ha i en glasburk i kokande vatten, med ett gummiband runt locket och så blir det vakuum osv... Den där informationen som jag fick dille på i somras, om hur man hushåller på gammalt vis, sitter fortfarande kvar. Ska bli intressant.

För övrigt så tror jag att alla år av kaffedrickande äntligen satt sina spår. Fick en hejdundrande huvudvärk idag när jag skippade morgonkaffet. Sitter nu och mysdricker och känner hur trycket sakta släpper.
Jag har en ensamkväll hemma. Pälsen är i Tyskland på en biltur. Så jag ska sitta hemma och uggla hela kvällen/natten och ha litet alone quality time. Läsa manga, dricka kaffe, röka, tända ljus och tja. Allt sådant där mysigt man brukade sysselsätta sig med som tonåring.

Inga kommentarer: