tisdag 22 november 2011

Nu tog det slut.

Tog mig äntligen tid att läsa ut en av mina favoritserier. Har väntat i två veckor på att få det perfekta tillfället att få läsa den ifred och riktigt gotta mig i den makabra handlingen. Det är en sådan där serie som man inte kan låta bli att ständigt läsa om. Man blir helt hänförd över att en annan människa har kunnat skapa något som ligger så perfekt i ens eget smak.
Tyvärr visade det sig att det bara var första kapitlet som följde den andan som jag uppskattar så mycket. Resten var bara en våldsfest med blod och konstiga hierarkier. Jag vill liksom inte se när huvudpersonen drar bort naglar och upprepar samma ångestramsa hela tiden. Jag klarar bara inte av bortdragande av naglar eller tänder (exempel: Old Boy, Twin Peaks). Inte ens i tecknad form. Så sjukt äckligt.

Inga kommentarer: