måndag 13 juni 2011

Panikschen

Idag upptäckte jag att det bara var några få kronor kvar på mitt konto. Så mycket koll har jag på min ekonomi. Tankar som "Hur ska jag få tag på cigaretter?!" och sedan "Vänta ett tag, vad tusan ska jag äta?" avslutas med an ansenlig liten summa av panik. Men det här händer mig så ofta, ack jag ansvarslösa själ, att jag till slut bara rycker på axlarna och tänker att det löser sig.
Fast nej, nu ska jag -på riktigt!- sälja mina Vivienne Westwood-saker. Vem behöver dem, liksom? Inte jag iallafall. Och jag behöver ändå trappa ned på mitt cigarettrökande, så tjoho tjohi, allt är så positivt.

Imorgon ska jag nog gå ut och hälsa på min lilla kattvän. Han/hon har lång svartvit päls och tycker om att ligga i en liten dunge där jag tycker om att sitta och läsa när det är vackert väder. Om mina förbenade böcker kunde komma bara.

Tills dess att böckerna kommer så spelar jag Puzzle Quest så länge.

Inga kommentarer: