tisdag 16 november 2010

Den dog strömdöden, och vill inte ha påtår.

För övrigt gick min stationära dator jag fått av pappa sönder igår. Nog för att den hade några år på nacken, och nog för att den flitigt använts som jobbdator innan. Men ändå. Snyft.

Detta innebär alltså att jag har noll egna datorer kvar. Min laptop brinner upp efter cirka två sekunder så fort man sätter på den, och nu detta. "Inte optimalt" står det på skärmen. Jag förstår ingenting. Vad då inte optimalt? Vill du ha mer ström? En kaka? Vad?

Så nu kan jag inte läsa manga längre. Jag totalvägrar läsa manga i vardagsrummet där gubben kan komma smygandes bakifrån och se vad jag egentligen sitter och läser om kvällarna. Hemska tanke.

Ore no Imōto ga Konna ni Kawaii Wake ga Nai,
som jag läser just nu, och nej, jag vill inte översätta titeln.

1 kommentar:

Mimmi sa...

Åååh, jag älskar ditt inlägg! Det är så grymt roligt och underbart sarkastiskt att jag sitter och småskrattar för mig själv här i min ensamhet. Och nu är jag grymt nyfiken, vad tusan betyder titeln? XD