onsdag 2 december 2009

De elaka monsterna

Jag är av åsikten att man inte ska diskutera kvinnliga problem offentligt. Om man sitter i ett rum med en person av kvinnligt kön, då kan man prata om det. Du får väldigt gärna prata högt och brett om det, så länge du inte gör det med mig. För jag känner mig inte bekväm med det.

Jag gör ett undantag nu. För jag HADE SÅ DJÄVULSKT ONT I NATT. Jag får så ont en gång om året ungefär. Jag vaknade upp av att det kändes som om någon hade kört en påle igenom mig. Den spetsade mig i magen och trängde ut genom ryggen och satt fast där i några timmar. Det blev till att ligga i fosterställning och tänka "Spy inte, spy inte, snälla, snälla".

Ack, hur man nu ska kunna förklara den här smärtan. Tänk dig ett litet elakt monster som bor inuti dig, som vill ut. Och den har väldigt trubbiga klor. Den river och klöser tills det känns som om du ska gå sönder. På andra sidan finns det en annan liten varelse som har grävverktyg. Den sitter och mejslar och gräver mellan dina ryggkotor, tills det känns som om ryggen ska luckras upp och gå itu.


Och nu säger pappa att det inte finns några värktabletter hemma. Jag tror jag kommer börja storböla snart.

Inga kommentarer: