lördag 13 december 2008

This is legen... wait for it.... dary!


Okej, nu kanske inte du vet att jag är ett rabiat-tv-serie-tittar-fan. Att när jag väl hittar en serie att se, så spenderar jag de närmsta dagarna med att se alla episoder. Alla säsonger. Det kan vara allt från seriösa draman till sitcoms. Dock så krävs det otroligt mycket för att jag ska fastna för den senare. Jag talar om How I Met Your Mother.


Serien handlar om den otroligt romantiska huvudkaraktären Ted Mosby, som letar efter sin livs kärlek. Lyckligtvis så har han sitt eminenta kompisgäng vid hans sida, som kan hjälpa honom. Bland annat det gifta paret Lily och Marshall, den vapentokiga Robin, och ligger-med-allt-Barney. Varav den sistnämda karaktären är något jag vill gå djupare in på.

Rent logiskt, så borde jag vara upp över öronen förälskad i Teds karaktär. Romantisk, som jag är. Men det är något med den sviniga Barney med sina never-ending:a kostymflöde som får mitt hjärta att börja slå litet extra fort. Eller att han får mig att börja asgarva.
Och det är nog det som gör How I Met Your Mother så otroligt jävla kuk-bra (som jag skulle uttryckt det irl). Det är en serie som får mig, ensam som jag sitter i mitt rum, och börja skratta. Skratta. Det enda som sitcoms lyckats få ur mig tidigare är, som mest, ett fniss. Så ett gapflabb borde nog få er att förstå varför den här serien är legen.... wait for it.... dary!

Därför, kära läsare, har jag sammansatt en topp 3 från HIMYM. Och jag råder er att se det. Dessa skratt jag fått från serien har gjort mina senaste sjukdomsdagar till en enda stor klump med kärlek. Och, öh, skratt.

THE LEGENDARY TOP 3 of How I Met Your Mother

Nummer 3 - Why Barney Stinson is Awesome


Nummer 2 - Ted teaches Barney how to drive


Nummer 1 - Barney Stinson does not drink with racists

Inga kommentarer: