lördag 6 december 2008

kuriosa is makin' meh craizi

Andas, Emelina, andas!
Jag gick precis in på poupee för att kika litet på Vivienne Westwood kuriosa. Poupee är en site där man kan klä upp sin personliga docka med kläder. För att få kläder, måste man samla ihop Ribbons, rosetter alltså, och dem får man genom att man laddar upp bilder på sina saker (kläder, kuriosa, smycken, etc). Man kan sedan sitta och kika på decennier av gamla märkeskläder som folk lagt upp bilder på.

Jag hittade precis en användare med namnet chérie, och dog några sekunder efter jag skummat igenom de saker hon lagt upp. Av de 58 bilder hon lagt upp på olika saker hon äger, så är 21 st av dessa Vivienne Westwood saker! Och det är bara det jag räknat ihop av de små thumbnails:en där jag kan avgöra att det är Vivienne Westwood design. Det här blir litet förvirrat, men jag är helt uppe i varv över att 40% av hennes garderob är Vivienne Westwood!
Sedan att resten av hennes garderob enbart består av Anna Sui, Gaultier och Dior ska jag inte ens nämna eller tänka på. För då skriker jag.

Märkesnörden i mig skriker, hör ni det?!
AAAHHHHH!!


Ps. För övrigt hittade min mamma min blogg idag. Jag har fått henne att dyrt och heligt lova att hon inte skall läsa den. Och sedan när blev mamma så haj på google?

Inga kommentarer: