torsdag 27 december 2012

karma's bitch

Just nu pysslar jag och mamma med mobilshopping. Det innebär att hon är ute på stan och ringer mig stup i kvarten, eller skickar MMS med bilder på. Sedan svarar jag om jag tycker det är fint eller inte.
Saker ni bör veta, så ni inte tror att jag är världens mest bortskämda tjugofemåring:

- Det var en julklapp jag fick av pappa, att köpa litet nya, hela, fina kläder.
- Jag har gått runt med trasiga, för små kläder i tre års tid, för att jag inte mått bra och inte brytt mig om hur jag har sett ut.
- Jag har svårt att sova, och får lätt ångest av folkvimmel. Alltså sov jag när mamma ringde och frågade om jag ville följa med ner på stan.

Elände, elände! Men det är sådant här jag menar, när jag pratar om att karma works its magic. När man faktiskt inser vad ens problem är, och hur man ska tampas med dem, så är det som om livet bara vänder sig om med utsträckta armar. Litet "här fåru för att du mått skit och kämpat, nu ska BARA bra saker hända. It's overdue!", typ.

En jacka, ett par handskar, en klänning, en väska. Det var dagens skörd av mobilshopping med mamma.
Päls, varma-och-alltid-velat-ha, brodyr, orange.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken snäll! Det var du verkligen värd. :)
/Jenky