tisdag 29 maj 2012

Mysigt ur en intervju med Loreen


I sju år?
– Jag är en seg jävel. Fan. Jag har säkert hundratals inspelade låtar med tokdyra produktioner liggande. En gång hyrde jag in en symfoniorkester på 30 pers för att lägga stråkar på en ballad jag skrivit.
För vem då?
– För mig.
Det måste ha kostat en förmögenhet.
– Man, du kan inte ens föreställa dig vad det kostade!
Men du har aldrig gett ut den?
– Gett ut? Jag har inte ens spelat upp den för folk.
Varför inte?
– Ibland ska man göra saker bara för sig själv.
Hon ler. Ögonen växer till insjöar.
– Men fattar du… jag skrev låten från scratch. Proddade allt själv. Pröjsade hela inspelningen. La alla noter. Och så satt jag där på min stol och hörde den där orkestern spela min låt. Det var min present till mig.
/härifrån.

Inga kommentarer: