måndag 28 maj 2012

Happenstance.

För runt ett halvår sedan så irrade jag och mamma runt på Hisingen i mörkret. Till slut hittade vi en busshållsplats, och mittemot denna så stod en liten röd, pittoresk stuga. Mitt i moderna, gråa, oftast fula Eriksberg/Lindholmen. Och jag tänkte "Attans, vad fin den är. Undrar vad som finns i den stugan".

Nu plötsligt blev jag sugen på att lyssna på irländsk musik och knappar in sökorden "Göteborg irländsk musik". När jag klickar mig fram på den första länken, så kommer jag till ett spelschema, och ser att det finns en spelning den 30 maj. Jag går in på pubens/restaurangens hemsida och ser en liten röd, pittoresk stuga. Tänker roat att "Haha, det ser ut som den där lilla röda stugan jag blev så kär i förra året". Och så ser jag att det är precis den stugan.

Världen, nåja, Göteborg är allt bra litet ibland. Men mysigt.

Inga kommentarer: