torsdag 10 maj 2012

Genious, billionare, playboy & philantropist.

I tisdags så skulle jag på en undersökning angående shoppingvanor. Det visade sig att jag var reserv i en grupp om fyra personer, ifall en av dem inte kom. Men eftersom alla kom, så fick jag en biobiljett för besväret att komma i tid. Blev bokad för en ny träff idag, då jag skulle bli belönad med ännu en gratis biobiljett om jag kom. Efter att vi läst instruktionerna om vad vi skulle göra, så sa en av deltagarna att nej, det här går inte. Hon kunde inte vara med, för det var något helt annat än vad hon hade trott att undersökningen skulle gå ut på. Jag vet inte om jag får berätta det egentligen, men låt oss säga så här -- vi skulle inte sitta och fylla i ett häfte med frågor, precis. Vi skulle utföra en uppgift på Nordstan som är något av det knasigaste jag hört talas om. Återkommer med resultat när jag utfört själva studien.

Men detta betydde ju då att jag fick ännu en biobiljett. Så när skolan inte verkade ha någon lektion idag (var var alla, liksom?), så gick jag mot Bergakungen för att utnyttja min nyförtjänade biobiljett. Det blev Avengers, såklart. Det var första gången jag gick på bio själv, och herredudamig, nog ska jag gå igen! Det var nästan helt tomt i 3D-salongen, så jag kunde skratta hur mycket jag ville under filmens gång. Några noteringar:

Tony Starks ögon; Thors leende och ascoola blixtrande hammare, HULKEN ÄR ARG och så undrar jag hur Captain America kan lyckas se så cool i sin stars-and-stripes-trikå.

Så jag är litet superhjältekär just nu. Dessutom så kommer jag få en tredje biljett så fort jag varit med i undersökningen. På riktigt den här gången, förhoppningsvis.

Inga kommentarer: