tisdag 10 april 2012

Vardagssaker som gör en glad #2

Av någon oförklarlig anledning så har jag blivit väldigt noga med att tvätta händerna den senaste tiden. I julklapp fick jag en lyxtvål av min fagra storasyster, men tänkte inte mer på den förrän den åkte fram nu för några veckor sedan. Sicken upplevelse, ska ni veta!
Först känns det som om man sprutar en liten dos med olivolja i handen. När man sedan börjar tvåla in händerna, så blir den sådär mysigt löddrig som riktigt dryga tvålar är när de är som bäst. När man sköljer av händerna, så lämnar det en med mjuka, men rena händer som doftar svagt av oliv. Jag märkte nämligen ganska snabbt att när man tvättar händerna ofta, så blir de lätt torra. Allt motverkas av den här fina tvålen.
Nu är det bara hälften kvar av den, men jag undrar redan om jag tycker det är okej att betala 140 kronor för en handtvål.

Inga kommentarer: