onsdag 25 april 2012

Tonårsfasoner växer aldrig bort, du bara hoppas att de gör det.

Satan också. Såg de senaste två Twilight-filmerna och insåg att de var väldigt dåliga. Bestämde mig då för att se om första filmen, för att se om jag fortfarande tycker om den lika mycket. Tänk om jag, såhär tre år senare, inte alls tycker att den är något vidare bra. Då skulle jag kunna skylla på tillfällig galenhet, den där våren 2009 i London, då jag knarkade alla böckerna, köpte posters på Edward och satte upp i mitt och Lindas lilla rum. Då jag som en zombie gick runt på jobbet och tänkte "Nu är det bara två timmar kvar, sedan får jag åka hem och titta om på filmen igen!". Sådär höll jag på i några veckor. Sedan gick jag och köpte en t-shirt som det stod "Team Edward" på, och tänkte att om folk frågade, så skulle jag kunna säga att det är en rolig plojgrej, eftersom min pappa också heter Edward i mellannamn.
Men allt det där var liksom inte nog. Jag köpte böckerna, och je-he-sus, jag läste alla fyra böckerna under en veckas tid. Efter jobbet gick jag till Starbucks och läste och lyssnade på Twilight-soundtracket, en noga utvald lista av cirka 4-5 låtar, som var det enda jag lyssnade på. Jag låtsades att jag var en vampyr och försökte lära mig att stå så stilla som möjligt, och springa så fort som möjligt - allt för att verka mer vampyrlik. Lade varenda hårstrå på plats och försökte gå glidande fram genom gatorna i London i takt till Muses Supermassive Black Hole. Jag tänkte även att om någon någonsin fick reda på det, så skulle jag dö skämsdöden.

Jag var fast besluten att stanna kvar i den där fantasien, jag vägrade släppa den. Tills en dag, då jag hade sett filmen för många gånger, böckerna var slut och jag insåg att fantasin hade tagit slut. Med ett sorgset leende sa jag till mig själv att "Jag visste väl att det bara var en påhittegrej som jag egentligen inte alls tog seriöst".

Men nu så såg jag om filmen. Och herrejesus, jag älskar den fortfarande. Mitt inre blir till eld och lågor när jag hör Edward skratta och jag vill genast ut och bli vampyrlik igen. Den senaste veckan har jag bara lyssnat på de där 4-5 låtarna. Idag såg jag även om filmen, för andra gången den här veckan.

Inga kommentarer: