fredag 20 april 2012

... osv

– Each tagged person must answer the 11 questions given to them by their “tagger” and post it on their blog.
– Then, choose 11 new people to tag and link them in your post.
– Create 11 new questions for the people you tag to answer.
– Go to their page and tell them they’ve been tagged!
– Do not tag back to the person who has already tagged you.

Vad var det senaste du skrattade åt?
Troligen Napan aka Sune, aka D's gamla favoritgosedjur. Han är en väldigt aktiv medlem i våran lilla familj. Han tycker om bananer och att busa. För tillfället är han dock sjuk.

Tycker du att ditt yttre jag stämmer överens med ditt inre jag?
Nej, inte alls. Har alltid haft svårt att få ihop de där två sakerna till en enhet. Fast annat folk tycker för det mesta att jag har "så originellt utseende", så det borde väl passa in på min inre låtsasvärld.

Vilken tv-serie tittar du helst på för tillfället?
Game of Thrones!

Vilken är din senast lästa bok?
Haha. Virginia Andrews' Hjärtats sång. Fullitteratur ♥

Har du någon politisk fråga som du tycker är särskilt viktig?
Immigrationsfrågorna som alla politiker utom SD vägrar diskutera. Så jäkla trött på struts-fasonerna från våra politiker.

Vilka är dina topp fem maträtter just nu?
Pesto/soltorkade tomater/fetaost/sallad/rödlök/qinoa-salladen.
Knäckemackor med skinka och avocado på.
Gulasch.
Är annars hemskt sugen på all sorts sjömat, speciellt japansk sådan.

Om du var ett museum, vilket slags museum skulle du då vara?
Ett riktigt gammalt och dammigt ett, med en massa gamla böcker i. Kanske ett gammalt slott/ en herrgård där guider gick runt och sa "Här bodde den här personen, och han/hon skrev mycket".

Vad använder du för tandkräm?
Den som är billigast.

Finns det någon hobby du skulle vilja börja med?
Stickning. Bokcirkel. Yoga! Pianoooo!

Vad för slags musik avskyr du?
Reggae. Avskyr något fruktansvärt. Får panik i kroppen och vill bara bort.

Nämn en sak du har lärt dig av någon av dina vänner.
"Dina bästa vänner vet redan om att du är självisk och emotionell. Det är okej att vara det. Annars skulle de inte vara dina vänner", sa en vän till mig en gång för flera år sedan. Något jag försöker intala mig själv varje gång jag får nya vänner. Låta -dem- bestämma om de tycker om mig eller inte, istället för att jag bestämmer åt dem.


Kommer med frågorna sedaaan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, bokcirkel! Jag funderade länge på att starta en nätbaserad bokcirkel, vilket sedan utvecklades till idén om ett eget forum för bok-, tv-serie- och spelintresserade etc. Det blev inget av det. Men det hade varit roligt. :)
/Jenky