torsdag 19 april 2012

Och det är bara Onsdag!

Hela den här dagen har varit smått fantastisk. Något av det bästa är känslan av att ha börjat läsa böcker igen. Så jäkla svårt att komma på rätt humör, när man varit borta från det ett tag. Läser just nu en bok som heter The Illustrated Man av Ray Bradbury. En sådan där finurlig bok som handlar om en man som har tatueringar över hela sin kropp. Om nätterna börjar varje tatuering att röra på sig och kommer till liv för att berätta en historia. Min favorit hittills heter Kaleidoscope, som handlar om en raket som går sönder, och dess passagerare som sakta svävar allt längre ut i rymden, åt olika håll. Det enda de har kvar i livet är röstkommunikationen mellan dem alla. Ruskigt bra bok hittills, sådär bra så att hjärtat klappar snabbare och man kanske till och med fäller en tår eller två.


Den andra bra känslan idag, är en sådan man bara kan få av att ha uträttat saker. Ni vet, varit duktig. Skola, varit på biblioteket, hämtat paket, läst ut bok, börjat läsa ny bok, handla mat, laga mat, tvättat, diskat, hjälpt mamma packa osv.


Och nu har jag suttit och återigen läst på om hårvård. För jag vill så gärna ha långt, friskt hår. Sitter och väntar på att Long Hair Forum ska godkänna min ansökan, så att jag kan få tips på några produkter jag lyckats leta fram.

En väldigt produktiv dag.

Inga kommentarer: