tisdag 3 april 2012

Röda Döda





För någon dag sedan så sa D något som gjorde mig riktigt lycklig.
"Red Dead Redemption är mitt favoritspel. Någonsin."
Jag spelade ju aldrig något själv, men den känslan man fick av det spelet är svårt att slå. Musiken slår an med de oändliga vidderna av prärie som man blir alldeles lugn i själen av att rida igenom. Huvudkarakären kan man inte låta bli att älska, vare sig om man är tjej eller kille. Röstskådespelarna är fantastiska, vilket är något man verkligen uppskattar efter att precis ha spelat igenom Final Fantasy X. Uppdragen är quirky till och från, sådana där man sitter och tänker på i efterhand. Landskapen som tar en till den amerikanska västern till grottor i Mexico eller djupa skogar fyllda av björn i norr. Eller när man ska leta skatter utefter en kryptisk ritad karta. Eller de morbida twist and turns som handlingen tar en till, sådant som är karaktäristiskt för Rockstars spel. Kommer ihåg att jag var helt förkrossad i flera dagar efter "slutet" av spelet.


4 kommentarer:

Jenky sa...

Hååå! Jag spelade aldrig klart Red dead. Har för mig att det var nåt med mina savings eller om vi bara hade lånat det spelet och sen orkade jag inte spela om det igen från början. Men det var... speciellt. Visst fanns det nån zombie-DLC till det också? Rockstar har alltid varit väldigt bra på att fånga miljöer tycker jag. Och känns GANGSTA. :D

Jenky sa...

Hade ni spelat LA Noire förresten? På tal om Rockstar. Det var ett av mina favospel förra året. Också lite udda och himlarns roligt. Älskade att karaktärerna helt var skapade efter riktiga skådespelare. Det var som en film. Jag tror att du skulle gilla det.

rusty sa...

Jaaaa, vi har spelat LA! Mysigt spel, speciellt minspelet som känns väldigt lyxigt. Fast å andra sidan går ju hela spelet ut på just det, såatteeeh. :D
Vad hade du tänkt spela nu förresten?

Jenky sa...

Jag är helt, helt, helt inne i Mass Effect nu sen jag spelade klart trean som var bland det bästa jag spelat. Jag älskar ju sci-fi. :) Sen så har jag fortfarande kvar Darkness 2 och lite annat men jag funderar starkt på att börja med Star Wars mmo istället. Det är ju visserligen till pc men det kanske går det med. PLAY ALL THE GAMES!