onsdag 18 april 2012

Drömmen om matberedningen

En mixer är något jag verkligen skulle vilja ha. Jag har med flit låtit bli att titta upp modeller, för jag vet att jag inte skulle ha råd iaf. Litet det där knepet man tar till när man är för fattig för att köpa nya kläder, och slutar gå på stan helt och hållet, för du har ändå inte råd att köpa något.
Litet så blev det med mig och mixern. När jag började laga mat och blev bättre och bättre i köket, så hittade jag alltmer saker jag skulle vilja laga, men som jag inte kan. Soppor, smoothies osv. Jag älskar soppa. Längtan efter en mixer har vuxit sig stort det senaste året.

Så nu har jag gjort det. Hittat ungefär den finaste mixern en ung kvinna skulle kunna vilja ha. Men såklart är den apdyr. Ligger på ungefär 2500-3000 kronor. Men nu när jag redan bestämt mig så går det liksom inte riktigt med något annat. För de är inte orange:a!

Inga kommentarer: