onsdag 4 februari 2009

spamspamspam

PUH.
Londonskolan ringde mig precis för en intervju. För en person med telefonpratarfobi, är sådant väldigt jobbigt. De frågade om tusen olika scenarion som skulle kunna ske på jobbet -- "Vad gör du då?!". Ja, vad gör man då? Man är pedagogisk och ler, ler, ler. Förutom om det blir slagsmål. Då gömmer sig Liten Emelina bakom en co-worker och piper "Kan du hjälpa mig med den här situationen?". Tydligen.

Hur som helst. Jag har laddat ned en klump med filmer som jag hade tänkt sitta och sträckkolla på ikväll. Det finns inga fler papper att fixa och trixa med-- beslutet om det blir CSN-lån eller ej står jag maktlös inför. Sååå, filmer it iz.

Margot at the Wedding -- vem älskar inte Nicole Kidman? Mål: Se alla filmer med henne.
Kate & Leopold -- Hugh Jackman i en romantisk komedi med 1800-tals tema?! Vem kan motstå?
Iris -- Kate Winslet, hon är bra hon.
The Basketball Diaries -- En film med en mycket ung och knarkande herr DiCaprio, en film som jag sett tusen gånger om som tonåring under sena TV4-nätter.
X-Men: The Last Stand -- För att Wolwerine är cool. Och min Jackman-fascination måste matas.
Miss Pettigrew Lives for a Day -- Jag vet inte. Komedi-mojj? Lättsedda filmer är bra för trötta ögon och hjärnor.
Happy Feet -- Ööh. Elijah Wood, Nicole Kidman, Hugh Jackman -- need I say more?


Sedan har två ton med audiobooks blivit nedladdade. Aldrig riktigt provat på det, så jag tänkte-- what the hell~

3 kommentarer:

Lin Lin Linda Li sa...

Hugh Jackman is the new black!

Anonym sa...

Men! Nu blir jag ju nyfiken! Vad är det för jobb?

rusty sa...

Neeej, alltså, inte jobb ännu! Possibla (yay för direktöversättningar!) situationer som skulle -kunna- hända på ett framtida jobb.

och till Lindish: Ooh ja, the new black has wavy hair and brown eyes!