onsdag 22 oktober 2008

Jag orkar inte leta mer

Jag har varit intresserad av manga och anime i ca 5 år. Under den tiden har jag någotsånär lyckats hitta vissa ritstilar och handlingar som jag speciellt tar till mig. Problemet är att när man väl insett vad man tycker om, så blir det allt svårare att hitta serier som man tycker om. Man blir otroligt kritisk till nya serier, och ofta har man inte tålamod att sätta sig in i en ny serie, eftersom det ofta kan ta flera avsnitt/kapitel innan man kommit in i serien i fråga.

Oftast när jag återgår till att försöka hitta nya serier, så brukar det ta ungefär en månad innan jag hittar något. Och så plötsligt hittar man just -det- man letat efter. Men istället för en vanlig söt romantisk high school-handling, då problemen mellan huvudkaraktärerna oftast löser sig efter två avsnitt... så lyckats jag snubbla över en handling då mitt hjärta slits itu. Bokura ga ita.


Otroligt sockersöt ritstil, och mina fördomar börjar arbeta direkt. "Ja ja, det får väl bli slisk och rosa blommor den här gången. Jag orkar inte leta mer". Hör min häpnad när de efter bara några avsnitt gör slut och det blir bara angst, angst, angst. När jag plötsligt inser att den här serien inte kommer att sluta med att de lever lyckliga i alla sina dagar. Utan att den kvinnliga hjältinnan antagligen kommer byta kille. Såklart hejjar jag på den manliga hjälten (på bilden ovanför). Så nu sitter jag här med otaliga timmar av ett ihopknutet hjärta, frustrerade skrik för mig själv, och en hjärna som jobbar övertid med att försöka komma på hur de ska reda ut sina problem och bli tillsammans igen.

För som vanligt när jag ser på anime, så får jag för mig att den där pojken, Yano som han heter, egentligen är min. Det är väl självklart? Det är ju jag som sitter i timtal och trånar efter att han ska le igen, krama om mig, kyssa mig....

Jag tror jag behöver ha någon i mitt liv. Haha. Tre års singelliv sätter väl litet prägel på en, skulle jag tro.


Ge mig?


Inga kommentarer: