tisdag 20 maj 2008

Summering

Imorgon hoppar jag och Linda på bussen hem till Nyköping, för att tidigt på onsdagsmorgonen bege oss till Paris. Idag har jag städat som en tok på mitt rum. Och mitt rum börjar nu likna... ett rum, faktiskt! Jag har levt i mina ouppackade saker i över ett halvår. Det är så typiskt mig. Men nu bestämde jag mig för att fixa den delen av mitt liv, så nu har jag en mysig liten hörna fylld med mörka trämöbler med snirkliga ben och mörkröda tyger.

Helgen bestod av: förfest innehållande hemmabyggda kojor; utgång på ngt uteställe med billig öl och alltför hög volym; dansande på Sticky en timme tillsammans med allas våran Linda. Sedan spenderades den resterande helgen med chips, dator och klappande av katter. Litet sådär halvslack:igt som det borde vara.

Men åhåh, jag blir alltid såhär nervös av att resa ngnstans. Man tycker att jag borde vänja mig. Men icke. Istället går jag runt och förväxlar min upprymdhet med förälskelse i Linda, halvångest över att jag knappt packat ngt, samt inspelande av band till vår bandspelare som vi ska ha med oss till Paris.

Jag borde kolla upp om de säljer Anna Sui ngnstans i Paris.

Inga kommentarer: