söndag 18 maj 2008

Hattminne #1

Jag älskar hattar över allt annat. Eller nej, jag älskar nog skor mer egentligen-- men hattar ligger rätt tätt efter. Anledningen till att jag började använda hattar till och börja med, var pga min hårfärg. Blond. Och eftersom jag aldrig varit speciellt rik, så blir det alltid en skitful utväxt väldigt fort. Så det löste jag med att skaffa mängder med hattar för att dölja detta fenomen. Vilket också är den mest naturliga förklaring folk får när de frågar (vilket de gör otroligt ofta, faktiskt).

Jag använder mina hattar beroende på vad jag har valt för kläder för dagen. Väldigt ofta baserar jag hela min outfit på hatten jag valt att använda den dagen. Så därför har jag vissa speciella minnen till vissa hattar. Saker jag alltid kommer att förknippa med vissa hattar.

Ta till exempel min vinröda CHOICE hatt;


Jag kommer nog alltid att förknippa den med dagen då jag spenderade en onsdag i Shibuya med Lauran, min dåvarande amerikanska roomie. Vi hade varit och sett Marie Antionette, och lyckades random hitta en jättestor poster med vårat dåvarande favoritband Dir en grey. Såklart var vi tvungna att filma, och detta blev resultatet: två tjejer som skuttar omkring på en liten bakgata i Shibuya, piper som jag vetintevad och pratar hemsk engelska.

Inga kommentarer: