söndag 11 maj 2008

Jadu, ännu en gång har jag och Linda bevisat hur otroligt bäst vi är.
Hemmafest i ett kollektivhus med runt 40-50 pers, tema 70-tal. Vi kände oss rätt off i början, eftersom vi druckit dagen före. Men på något sätt så står vi snart och dansar till the Knife, pratar tatueringar, dansar runt barfota på gräset utanför & sitter inne i köket, spelandes gamla klassiska svenska låtar på en gitarr som ingen av oss egentligen kan spela på. Jag har en blåsa på tummen nu.

Sedan går vi hem, skuttar & hoppar, sjungandes på håkans melodi om Göteborg. Natten doftar underbart, vi springer litet, skrattar en massa. Väl hemma sätter vi på gamla Disney låtar, skrålar som jag vet inte vad & hoppar omkring i alldeles för höga skor. Finalen består av tittande på Skönheten & Odjuret, varav vi sitter och suckar och önskar oss ett varsitt odjur. Samt det där megastora biblioteket som Odjuret ger till Belle. Det är något jag önskar mig ända sedan jag var liten. Drömrummet.

Inga kommentarer: