måndag 16 februari 2015

Jag köpte dyr juice igår och det kändes jättelyxigt.

Nu är det andra gången som hantverkare plingat på hos mig då jag legat och sovit. Jag glömmer alltid bort de dagarna då de ska komma. Till mitt försvar så kom de klockan 08:00, så behöver iaf inte skämmas över att jag "fortfarande" låg och sov. Det var samma män, och samma man som alltid fixar med saker precis bredvid min säng. Han är stilig, och när jag sitter där på sängen med benen i kors i sovrufs och nyvaket, ful-pyjamas-tillstånd, så undrar jag litet smått om han tycker att jag också är stilig. Sedan tittar jag mig i spegeln efter att de gått, och ler för mig själv när jag inser att iaf JAG tycker det är sött med knullrufs-utan-egentligen-utfört-knull.

Sedan somnade jag om och drömde att jag för en gångs skull hade med mig en lagom stor väska med lagom mängd kläder och förnödenheter på en semester till landet som är granne med läskiga landet där typ allting är förbjudet. Så när jag skulle fly (måste alltid fly i mina drömmar), så behövde jag inte i panik rafsa ihop alla mina saker, för de var lätta att hitta. Behövde inte få ångest över att jag inte hittade mina gosedjur, för de var redan där.

Sedan var jag iofs tvungen att, mot slutet av drömmen, göra ett val över vilken mördare av de två som skulle få leva. De hade två olika sätt att döda, så jag sa "Hellre en som drunknar folk än en som stryper". Och så sprang jag. Och vaknade.


Inga kommentarer: